Get fit in 2022!

Weet je… er is géén quick fix dieet. Géén drankje, tablet, poeder of wat dan ook, waar je maatje 36 door krijgt én houdt. Nee, dat is er niet! Was het maar zo’n feest….

Weet je wat het is, het is… je levensstijl. Wil je afvallen, gezonder leven… dan zul je je levensstijl móéten aanpassen!!!!! Sorry, ik kan het niet mooier maken.

In de aankomende blogs ga ik je helpen, zal ik je tools en opdrachten geven waar je mee aan de slag mag. Pak mijn hand en ik geef je een klein zetje in de rug, nét dat kleine zetje wat jij wellicht nodig hebt om aan de slag te gaan!

Doelen stellen
Okay, we gaan doelen stellen. Het is erg belangrijk om voor jezelf een specifiek doel te stellen. Wanneer je zegt: ”Ik wil wel graag een aantal kilo’s afvallen”, wordt het lastig om je doel te bereiken. Gewoon omdat je jezelf simpelweg geen doel hebt gesteld.

Wanneer je tegen jezelf én anderen zegt: “Ik wil binnen 6 maanden, 8 kilo lichaamsvet kwijt”, dan heb je een specifiek doel. Perfect! Het spreekt voor zich dat hoe strikter je je doel stelt, hoe meer inspanningen je zult moeten leveren. Wanneer je ervan uitgaat dat je 1 kilo lichaamsvet per week wilt verbranden, dan zul je héél wat inspanningen moeten leveren, om je doel te halen. Dan kies je er dus voor om heel regelmatig, intensief te sporten.

Wanneer je bijvoorbeeld 250 gram lichaamsvet, per week wilt verliezen, dan hoef je niet intensief te sporten. Een dagelijkse wandeling of fietstochtje, in een matig tempo is dan voldoende.

“Minder inspanningen en cheats wat betreft voeding

betekent een langzamere vetverbranding. De keuze is aan jou”

De vraag is dus: Hoeveel inspanning wil je leveren om je doel te halen? Wanneer je minimale inspanning wilt gaan leveren, kan je geen maximale resultaten verwachten. Zo simpel is het. Oftewel, alles is afhankelijk van de inspanningen die jij wilt leveren. Veel inspanningen (zowel op gebied van voeding als beweging) betekent goede en snelle resultaten. Minder inspanningen (meer zondigen wat betreft voeding, minder intensief bewegen en geen spierversterkende oefeningen) betekent een langzamere vetverbranding. De keuze is aan jou.

Kijk eens op www.sport-time.nl, hier vind je het aanbod van al onze groepslessen en personal trainingen. Gewoon effe rustig lezen, laten bezinken en tot je door laten dringen. Kom je er niet uit, schroom niet en bel me.

Dag poeders, pillen en dieetplan
Regelmatig bewegen, gezond eten en je spiermassa onderhouden, dát zijn de sleutels tot succes. Laat je niets wijsmaken door mooie reclames en overtuigende posts op de sociale mediakanalen. Want… er is géén quick fix dieet. Géén drankje, tablet, poeder of wat dan ook, waar je maatje 36 door krijgt én houdt. Nee, dat is er niet!

Let’s start
Ben jij klaar voor je eerste opdracht? Komt ie:

Opdracht 1: Stel een duidelijk en concreet doel!

• Niet alleen dromen…..

• Letterlijk opschrijven

• En ervoor gaan

• Wanneer je iets wilt veranderen, zul je in actie moeten komen!

Voorbeeld 1: Ik wil 5 kilo afvallen en ik wil in augustus op de bruiloft van mijn beste vriendin. De jurk aan die al jaren naar mij lonkt.

Voorbeeld 2: Ik wil fitter worden om samen met een vriendin in het Pinksterweekend de elfstedentocht te fietsen.

Visualisatie oefening: Waar wil jij zijn over een jaar? Probeer te visualiseren hoe je er over een jaar uitziet én hoe je leven eruit ziet. Maakt het je blij? Let’s hope. Zo niet, dan moet je andere doelen stellen.

Uit onderzoek blijkt dat visualiseren heel positief en motiverend werkt! Veel succes, als het goed is kun je nu aan de slag, de eerste stappen gaan zetten. Let’s go! Heb vertrouwen, je kunt meer dan je denkt!

Sportieve groet, Erna.


Bekijk ook

Waarom calorieën tellen WEL werkt

Eet voldoende en gevarieerd

Do’s en don’ts van koolhydraten

Vermijd enkelvoudige koolhydraten!

Eiwitten: Bouwstenen voor je lichaam